Välkommen till NENT Radio

Fler och fler har redan insett det – du behöver räckvidd för att få ditt varumärke att växa. Är du där?

”Får du 150 likes på ditt inlägg i sociala medier kommer du antagligen att sälja bra”?

Det stämmer kanske in på de som redan känner till ditt varumärke och är beredda att köpa din produkt här och nu. Men vill du att ditt företag ska ha en gynnsam tillväxt måste du nå så många kontakter som möjligt. Coca Cola har konstaterat att 72% av deras kunder väljer Pepsi vid vartannat köptillfälle och den typiska kunden köper en Coca Cola ungefär en gång i månaden. Just därför väljer Coca Cola att satsa ihärdigt på att marknadsföra sig med stor räckvidd. Coca Cola är ett bolag som redan har förstått det många andra företag också börjar förstå, räckvidd är viktigare än lojalitet.

Radio behåller och ökar sin räckvidd, till skillnad från många andra medier.

NENT Radio har ökat sin räckvidd med drygt 15% under det senaste året och når nu över 4,2 miljoner unika lyssnare varje vecka (12-79 år). Våra programledare talar med och påverkar fler än många av dagens största influencers gör. Roger och Laila i RIX MorronZoo når över 600 000 unika personer under en morgon och över 1,3 miljoner personer under en vecka. Detta betyder att vi, med hjälp av våra kontakter kan hjälpa ditt varumärke växa. 

Vill du veta mer?

Slå oss en signal på 08-562 720 00 eller fyll i ditt telefonnummer eller e-postadress så kontaktar vi dig.

Fields marked with an * are required

Tills du kontaktar oss så ger vi dig några tips på vägen:

1. Nå ut kontinuerligt i din kategori genom kommunikation och distribution – undvik att vara tyst.

2. Säkerställ att din vara/tjänst är lättillgänglig – kommunicera hur den passar in i användarens liv.

3. Bli uppmärksammad – fokusera på varumärkets styrkor för att fånga användarnas sinne.

4. Uppdatera och bygg minnesstrukturer – ta tillvara på associationer som finns kopplade till ditt varumärke som gör det lätt att känna igen och köpa din produkt.

5. Skapa och använd särskiljande kännetecken för ditt varumärke – använd sensoriska signaler för att få uppmärksamhet och hålla dig top of mind, som genom en ljudlogga i radio.

6. Var konsekvent – undvik onödiga förändringar medan du håller varumärket fräscht och intressant.

7. Håll dig konkurrenskraftig – ditt varumärke ska vara lätt att köpa – undvik ursäkter för att inte köpa det. Undvik att utesluta nya köpare genom marknadsföring mot en för snäv målgrupp.

Källor: KANTAR SIFO PPM v43, 2017 och v43, 2018. How Brands Grow, Byron Sharp