Nedladdning av app – Utrikesdepartementet

Utrikesdepartementet (UD) ansvarar för Sveriges förbindelser med andra länder och internationella organisationer. Tillsammans med ca 100 utlandsmyndigheter utgör utrikesförvaltningen. I detta fall var det avdelningen för utlandsresor som ville marknadsföra sin nya mobilapplikation. Tidigare har UD mestadels annonserat via printannonser i bland annat studenttidningar och resemagasin samt en del annonsering på Facebook. Det har enligt dem själva fungerat OK men inget spektakulärt. UD har även fått redaktionella artiklar i olika medier. UD har inte annonserat i radio

phone-beach-friends

Mål

UD ville öka kännedomen och nedladdningen av sin mobilapp Resklar.

Method

Spotkampanj i RIX FM Nätverk
Period: 15:e juni -5:e juli (21 dagar)
Antal GRP: 105
Spotlängd: 20sek

”Kampanjen gick bra, vi kan se en ökning av nedladdningarna när vi annonserade i radio och en minskning när vi inte gjorde det. Vi har haft ett otroligt bra och flexibelt samarbete med Nordic Entertainment Group Radio”

Anna Ekberg  (Presskommunikatör på UD)

Vill du veta mer om kampanjen?

Anna Willix/Föräldraledig

Key Account Manager
0736-992127
[email protected]

Fler case