Kännedom och försäljning – Kakelgallerian

Kakelgallerian i Stockholm AB har funnits sedan 2008 och då började vi vår verksamhet med en butik i Spånga. Vår butik finns sedan 2011 i Kungens Kurva, i samma hus som ICA Kvantum. Kakelgallerian har ett mycket stort utbud av kakel, klinker och mosaik som passar både till badrum, kök eller övriga huset. Förutom att vi samarbetar med de ledande leverantörerna i Sverige så importerar vi själva från några av Europas främsta kakeltillverkare.

kakelstor

Mål

Målet med kampanjen för Kakelgallerians 4 års jubileum var att åter igen skapa kännedom då de annonserat mycket i radio för några år sedan. De hade också ett mål på vad de ville att försäljningen skulle hamna på den helgen samt att locka nya framtida kunder.

Metod

Kanal: RIX FM, Lugna Favoriter & Bandit Rock Stockholm, RIX FM Södertälje
Period: 2-15 mars
Spotlängd: 30sek
Spotar/dag: 12st/kanal

Resultat

diagram

”Kampanjen gick över mina förväntningar och samarbetet med Nordic Entertainment Group Radio funkar jättebra. När vi gör radioreklam märker vi redan efter några dagar stor skillnad i butiken, det är betydligt fler besökare under kampanjperiod. I och med att besöken ökar så ökar också försäljningen.”

– Akis Bartis (VD och ägare på Kakelgallerian)

Vill du veta mer om kampanjen?

Lina Persson

Key Account Manager
0736-992111
[email protected]